X
تبلیغات
طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی
عضويت سريع
Fast Register
ورود کاربران
Login
موضوعات
Category
مطالب پر بازديد
Hot Posts
دوستان
Friends
آرشيو
Archive
آخرين مطالب
Last Posts
امار و اطلاعات
Blog counter
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)
تاریخ ارسال : 1396/12/26 19:09 , نویسنده :

تفاوت طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)

شاید برای شما هم پیش آمده که در صحبت های عامیانه بشنوید رابط کاربری سایت و یا برنامه ای خوب است اما تجربه کاربری ضعیفی دارد و یا مواردی مشابه. جالب اینجاست که اکثر این افراد اطلاعات چندانی در مورد رابط کاربری (UI)،تجربه کاربری (UX) و تفاوت آن ها باهم ندارند. ما می خواهیم در این مقاله به بررسی رابط کاربری،تجربه کاربری و تفاوت این دو بپردازیم.

طراح رابط کاربری (UI) و همچنین طراح تجربه کاربری (UX) هر دو برای دستیابی به محصول نهایی مناسب ضروری هستند و باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. با وجود این نقش ها و وظایف این دو با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. طراحی تجربه کاربری موضوعی تحلیلی و تکنیکال می باشد، در حالی که طراحی رابط کاربری بیشتر نزدیک به چیزی است که ما به عنوان طراحی گرافیک می شناسیم، گرچه وظایف بیشتر و پیچیده تری دارد.

اگر شما یک محصول را به مانند بدن انسان در نظر بگیرید، کدها همان استخوان هایی هستند که به بدن شکل می دهند. اندام ها نیز نمایانگر طراحی تجربه کاربری هستند که ورودی های بدن انسان را برای بقا اندازه گیری و بهینه سازی می کنند. طراحی رابط کاربری نیز مانند نمای بیرونی بدن است، مانند احساسات و عکس العمل ها و به طور کلی آنچه از بیرون دیده می شود.

راهول ورشنی از موسسین شرکت foster.fm در این باره می گوید:

طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری از گیج کننده ترین بحث ها در کار ما است و بسیاری این دو مفهوم را اشتباه به کار می برند. یک رابط کاربری بدون تجربه کاربری مانند یک نقاش است که بدون هیچ ایده و تفکری قلمش را روی بوم می کشد.

در حالی که یک تجربه کاربری بدون رابط کاربری مانند یک قالب مجسمه تو خالی است. یک حس ایده آل ناشی از محصول با یک طراحی تجربه کاربری خوب شروع می شود، که در ادامه اش طراحی رابط کاربری خوب قرار می گیرد. هر دوی آن ها برای دستیابی به یک محصول موفق ضروری اند.

تجربه کاربری (UX)

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟

طبق تعریفی که در ویکی پدیا آمده است طراحی تجربه کاربر (UXD یا UED) فرایند بهبود رضایت مشتری و وفاداری او با بهبود قابلیت استفاده، سهولت استفاده و لذت های ارائه شده در تعامل بین مشتری و محصول است.

ممکن است در نظرتان این تعریف مبهم باشد، همچنین هیچ اشاره ای نیز به تکنولوژی و مفاهیم دیجیتال نکرده باشد. به طور کلی خلاصه کردن یک پروسه در قالب چند کلمه همیشه امری دشوار بوده است.

برخی از ابهامات در تعاریف به دلیل تازه و نو بودن این مفهوم است. دُن نورمن، دانشمند علوم شناختی و موسس گروه مشاوره طراحی نیلسون نورمن درباره اهمیت تجربه کاربری می گوید:

تجربه کاربری تمام جنبه های تعامل کاربر با شرکت، خدمات و محصولات شر

طراح تجربه کاربری (UX) باید به طور فعالانه در فرآیند تحقیق، ارزیابی، توسعه، محتوا و نمونه سازی برای ارزیابی کیفیت محصول مشارکت داشته باشد. طراحی تجربه کاربر یک مفهوم غیر دیجیتال و مرتبط با علوم شناختی است، اما به طور عمده در حوزه ی دیجیتال تعریف و به کار گرفته می شود.

طراحی رابط کاربری (UI)

طراحی رابط کاربری (UI) چیست؟

اگر چه طراحی رابط کاربری مفهومی قدیمی تر بوده و بیشتر از آن استفاده شده است، اما به علت برداشت های غلط بسیار، یافتن پاسخی برای سوال “طراحی رابط کاربری چیست؟” امری دشوار است. در حالی که تجربه کاربر، مجموعه ای از وظایف متمرکز بر بهینه سازی محصول برای استفاده همراه با لذت کاربر و افزایش کارایی است، طراحی رابط کاربری مکمل آن است و شکل و ظاهر، حس و جذابیت محصول را در بر می گیرد. همانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز نقشی چند وجهی و چالش برانگیز است. طراح رابط کاربری مسئول تبدیل محتوا،طرح و ظاهر یک محصول به تجربه ای جذاب برای کاربر است.

بر خلاف رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) مفهومی کاملا دیجیتال است. نقش طراحی رابط کاربری برای هر رابط دیجیتال و کاربران آن در زمینه احساس ناشی از برند و اعتماد به برند نقشی بسیار مهم و ضروری می باشد. گرچه ارتقا حس ناشی از برند و اعتماد به برند به طور خاص وظیفه ی طراح رابط کاربری نیست، اما طراحی رابط کاربری محصولات برند بر این دو موضوع تاثیرگذار است.

آخرین وظیفه ی طراح رابط کاربری نیز پیاده سازی طراحی به کمک یک توسعه دهنده است. در گذشته تفاوتی میان طراح رابط کاربری و توسعه دهنده قائل نمی شدند. اما امروزه طراح وب (که در واقع همان طراح رابط کاربری است که توانایی کدنویسی دارد) به عنوان طراح رابط کاربری شناخته می شود. در حالی که طراح تجربه کاربری نیازی به کدنویسی ندارد. طراحی رابط کاربری امری است که بر پایه ساخت رابط کاربری هایی جذاب با گذر زمان تکیه دارد و با گذشت زمان دچار تکامل و تغییر می شود.

به طور کلی می توان گفت طراحی رابط کاربری سه بخش از محصول را تشکیل می دهد:

  •  Sense: شامل کنش و واکنش محصول در رابطه با ورودی کاربر و یا محیط های نمایش متفاوت است
  •  Skin : شامل نمایش بصری و گرافیکی محصول است
  • Makeup :شامل دستورالعمل ها و نکات و راهنماهایی است که کمک می کند کاربر تجربه بهتری داشته باشد.

رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)، مکمل یکدیگرند

UI و UX مکمل یکدیگر شناخته می شوند. هر دوی آن ها در محصول برای ایجاد تجربه ای دلنشین برای کاربر ضروری اند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح دانست.

هلگا مورنو ،طراح و کارشناس، در مقاله ی “فاصله بین UX  و UI” و “تفاوت UI و UX” در اینباره می گوید:

چیزی که عالی به نظر می رسد اما کار کردن با آن دشوار است نمایانگر UI خوب و UX ضعیف است، و برخلاف آن چیزی که کارکردن با آن ساده  است و ظاهری بد دارد، نمایانگر UX خوب و UI  ضعیف است.

تفاوت تجربه کاربری و رابط کاربری

تازه های طراحی سایت

در ادامه ده مورد از متدهای طراحی سایت که در سال 2016 مورد استقبال طراحان سایت قرار گرفته است را برای شما لیست کرده ایم:

  1. Microinteractions
  2. Cards
  3. Minimalist Design
  4. Flat & Material Design Hybrid
  5. Rich Animations
  6. Dramatic Typography
  7. More Vibrant Colors
  8. Long Scrolling
  9. HD Visuals



امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 148
موضوع :
5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی
تاریخ ارسال : 1396/12/24 11:22 , نویسنده :

امروزه پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دنیای اینترنت بسیاری از بخش های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه رهبران صنایع دیجیتالی مختلف و صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ از فناوری های جدید و طراحی فروشگاه اینترنتی برای ارتباط نزدیک تر و راحت تر با مشتریان خود استفاده می کنند و از این طریق مرز های کسب و کار خود را گسترش می دهند. همان طور که می دانید موفقیت از دانستن فرصت های بازار و نقاط بالقوه به دست می آید، بنابراین اجازه دهید به قطعه ای از پازلی که هر فروشگاه انترنتی برای رشد و پیشرفت به آن نیاز دارد بپردازیم.

دیجیتالی کردن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی دیجیتالی 

یکی از رایج ترین راه حل هایی که خرده فروشان آنلاین هنوز به طور کامل بر آن غلبه نکرده اند این واقعیت است که مردم هنوز از تجربه خرید در فروشگاه فیزیکی لذت می برند. اگر چه تحقیقات موسسه Forrester پیش بینی می کند که فروش خرده فروشی آنلاین تا سال 2017 به 370 میلیارد دلار برسد، اما همچنان آن به عنوان یک رقیب جدی در حال فعالیت هستند. 

اما، چگونه نوآوری های جدید به فروشگاه های اینترنتی کمک می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند؟

پیاده سازی فن آوری می تواند راحتی، سهولت استفاده، شخصی سازی، ساده سازی فرآیند خرید و سطح بالایی از آسایش را ایجاد کند که می تواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور برند های بزرگ از آینه هایی استفاده می کنند که به کاربران این امکان را می دهد تا خود را در لباس های مجازی مشاهده کنند. به عنوان مثال یک برند تجاری مدرن آمریکایی به نام ربکا میکنوف با Magento همکاری کرده است تا یک اتاق پرو هوشمند را برای مشتریان فراهم کند، که به آن ها اجازه می دهد لباس ها را در رنگ ها و سایز های مختلف در تن خود مشاهده نمایند و می توانند به بسیاری از گزینه های سفارشی سازی دیگر در پلتفرم نیز دسترسی داشته باشند.

یکپارچه سازی داده ها

یکپارچه سازی داده ها برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر به تکنولوژی جدید Aldo دقت کنید خواهید دید که چگونه از تکنولوژی روز دنیا بهره برداری کرده است. لنس مارتل، معاون رئیس جمهور کانادا، تمرکز خود را بر روی ایجاد یک پلت فرم فروشگاه اینترنتی جدید گذاشته است که به طور موثر، تجربه خرید و فروش آنلاین را تغییر می دهد. در این فروشگاه اینترنتی یکپارچه سازی داده ها بین سیستم قدیمی تر و سیستم جدید به خوبی صورت گرفته و علاوه بر این، این پلتفرم انعطاف پذیری کافی برای پشتیبانی از یکپارچه سازی با API های RESTful که معمولا توسط وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل ایجاد می شوند را دارد.

ربات های سخنگو

ربات سخنگو ربات سخنگو یا چت‌بات (به انگلیسی: chatterbot) یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. به طور سنتی هدف نهایی این شبیه‌سازی ساخت چت‌باتی است که کاربر نتواند آن را از یک انسان تمیز دهد.(آزمایش تورینگ). ربات‌های گفتگو اخیراً برای مقاصد اجرایی‌تری مانند کمک به صورت برخط، خدمات شخصی یا کسب اطلاعات از فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شوند.

با این حال، آنچه که جدید است، این است که با توجه به داده های بزرگ و یادگیری ماشین، پیشرفت های زیادی در حال انجام است تا ربات های سخنگو بتوانند سرعت پردازش و پاسخگویی متقابل را داشته باشند. این تکنولوژی برای کمک به کسب و کار ها برای حفظ ارتباط بهتر و همچنین از بین بردن زمان انتظار، کاهش تماس ها و کاهش مصرف انرژی طراحی شده است. سیتی نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، گفت: "این تکنولوژی  اجتناب ناپذیر است، و می توان به توسعه چت روم ها به عنوان راهی برای ایجاد گفتگو به عنوان یک پلت فرم اشاره کرد."

دستیار صوتی

دستیار صوتی در واقع دستیار دیجیتالی شخصی شما است که در تمام طول شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. اکثر شرکت های بزرک دنیا در زمینه فناوری اطلاعات دستیار های خاصی را برای مشتریان خود طراحی کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها دستیار صوتی گوگل و دستیار ویندوزی کورتانا می باشد. این فناوری در ایالات متحده به سرعت در حال ظهور است. به عنوان مثال برنامه تلفن همراه چینی WeChat در هر ماه 700 میلیون کاربر فعال دارد.

محتوا ویدیوئی

امروزه بسیاری از کسب و کار های حرفه ای با استفاده از محتوا های ویدئویی برند سازی خود را انجام می دهند، زیرا این امر در سئو وب سایت آن ها نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت، تعاملات و گفتگو ها را افزایش می دهد، سبب اعتماد سازی برای مشتریان می شود و به مشتریان اجازه می دهد با دیدن فیلم زمان کمتری را برای کسب اطلاعات ضروری خود صرف نمایند. تهیه فیلم های جذاب از محصولات می تواند انقلابی در نام تجاری شما ایجاد نماید و در حال حاضر به عنوان یکی از استراتژی های قابل اعتماد مورد توجه قرار گرفته است.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 152
موضوع :
انتخاب بهترین شرکت سئو
تاریخ ارسال : 1396/12/22 10:01 , نویسنده :

چگونه یک شرکت خوب سئو برای کسب و کارمان پیدا کنیم؟

امروزه حضور آنلاین شما در دنیای اینترنت بستگی به سئو و بهینه سازی وب سایتتان دارد. اگر شما نتوانید نتایج خوبی را از طریق موتور های جستجو به دست آورید، ارتباط با مخاطبان و صنایع وابسته به کسب و کار شما بسیار دشوار تر خواهد شد. معرفی محصولات و خدمات شما بدون استفاده از موتور های جستجو بسیار پر هزینه و مشکل خواهد بود. پس اگر می خواهید با کسب رتبه های برتر موتور های جستجو وب سایت شما توسط مخاطبان بیشتر دیده شود باید یک شرکت خوب در زمینه سئو پیدا کنید.

متاسفانه بسیاری از کسب و کار ها از استراتژی های سئو خوبی بهره مند نیستند و همچنین محتوای خوبی ندارند. برخی از این وب سایت ها نیز هر موقع که فکر می کنند نیاز به مطلبی دارند آن را در وبلاگ خود قرار می دهند و به اصول سئو توجهی ندارند.

آیا استفاده از گوگل برای پیدا کردن شرکت سئو هوشمندانه است؟

در واقع باید گفت که گوگل عالی است! از سال 1989 گوگل صنعت جستجو را دگرگون کردند و با استفاده از ابزار های خود عبارت مد نظر شما را از بین 30 تریلیون صفحه وب سایت پیدا کند. 

اما جستجوی گوگل کامل نیست و برخی از نوآوری های جدید آن کار را سخت تر نموده است. هنگام جستجو برای یک نوع کسب و کار مانند شرکت های جستجوگر، الگوریتم محلی گوگل به بازی می آید. موتور های جستجو ارزش بیشتری را برای کسب و کار هایی که در منطقه شما وجود دارند قائل شده و رتبه بهتری به آن ها می دهند. در واقع این یک مزیت است. فرض کنید شما قصد دارید یک فروشگاه پوشاک مناسب را پیدا کنید. وقتی در گوگل آن را سرچ کنید، گوگل برترین فروشگاه های پوشاک در نزدیکی شما را نمایش خواهد داد. 

به عنوان مثال جستجو برای بهترین شرکت سئو در شمال پورتلند به صورت زیر بوده است:

بهترین شرکت سئو 

همانطور که می بینید گوگل به دنبال بهترین شرکت های سئو در نزدیکی شما می رود و اگر شما همین عنوان را در ایران و شهری دیگر جستجو کنید، یافته های گوگل برای شما کاملا متفاوت خواهد بود. در زیر ما همان عنوان را در شهر منهتن جستجو کردیم و نتیجه به صورت زیر بود:

شرکت سئو 

اما اگر کمی به پایین صفحه بروید باز هم صفحه مربوط به جستجو در شهر پورتلند را مشاهده می کنید:

سئو 

در واقع گوگل رتبه بندی های خود را با توجه به منطقه و مکان شما تغییر می دهد و این کار شما را کمی پیچیده تر خواهد کرد. اگر شما به دنبال یک بهترین شرکت سئو هستید ممکن است در این بخش دچار سردر گمی شوید و ممکن است فکر کنید گوگل قصد فریب دادن شما را دارد.

چطور بدون فریب خوردن بهترین شرکت سئو را پیدا کنیم؟

شما می توانید کلمه کلیدی مد نظرتان را خودتان بسازید ولی یک تیم بازاریابی و سئو می تواند بر رتبه بندی و افزایش بازید آن از طریق عواملی که موتور های جستجو آن ها را دوست دارند تاثیر بگذارد. عواملی مانند:

  • محلی سازی
  • قدرت دامنه
  • لینک های داخلی
  • لینک های خارجی
  • کلمات کلیدی

آیا نباید بر اساس رتبه بندی موتور های جستجو انتخاب کنیم؟

شما قطعا باید در انتخاب شرکت های سئو که ترافیک ورودی چندانی ندارد احتیاط کنید ولی شرکت های برتر در جستجو های شما لزوما آن هایی نیستند که در رتبه بالاتری در موتور های جستجو قرار دارند. اما به هیچ وجه داشتن رتبه خوب در موتور های جستجو چیز بدی نیست. بدیهی است یک شرکتی که می تواند محتویاتی را بنویسد که به خوبی در موتور های جستجو رتبه بندی می شوند، به احتمال زیاد درست عمل می کند. 

رتبه بندی همه چیز نیست و بیشترین دلایلی که باعث می شوند وب سایت یک شرکت در صفحه اول گوگل برای شما نمایش داده شود در زیر آمده است:

  • آن ها تنها شرکت بزرگ سئو در شهر شما هستند.
  • آن ها از نوآوری های جدید سئو و بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند.
  • شما قبلا سایت هایی را کلیک کرده اید که شباهت زیادی به آن ها دارند.
  • آن ها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

اما اگر یک شرکت بهترین شرکت سئو در شهر شما باشد، برای شما کافی است؟ مگر اینکه شما یک کسب و کار بسیار محلی مانند یک رستوران داشته باشید. تلاش های بازاریابی شما باید در سطح ملی و در برخی موارد بین المللی باشد. شما باید شرکتی را انتخاب کنید که بتواند برترین نتایج گوگل را برای کسب و کار شما ارائه دهد و این کار هم بسیار سخت خواهد بود.

چرا سئو کلاه سیاه خوب نیست؟

ما در مقالات قبلی درباره سئو کلاه سیاه صبحت کردیم، اما چرا نباید با شرکت هایی که سئو کلاه سیاه انجام می دهند همکاری کنیم؟

روش های سئو کلاه سیاه شاید بتواند وب سایت شما را در مدت کوتاهی به صفحات برتر موتور های جستجو بیاورد ولی این روش ها از چشم الگوریتم های گوگل دور نمی ماند و در عرض مدت کوتاهی وب سایت شما با جریمه های سنگین و گاهی همیشگی از سوی گوگل مواجه خواهد شد، که این می تواند به معنای نابودی کسب و کار اینترنتی شما و از صفر شروع کردن همه چیز باشد. به عنوان مثال به نمودار زیر دقت کنید:

نمودار سئو 

تصور کنید این وب سایت شما است که با روش های نامناسب سئو شده است و پس از مدتی دچار افت شدید ترافیک می شود. این وب سایت در واقعا از دست رفته قلمداد می شود.

بهترین شرکت های سئو چه مشخصاتی دارند؟

با توجه به این که سئو و بهینه سازی سایت ممکن است تا ماه ها طول بکشد، انتخاب درست و دقیق شرکت مد نظر اهمیت بالایی دارد. 

شفافیت رمز موفقیت شرکت ها خواهد بود. برخی شرکت ها آموزش هایی را ارائه می دهند که به مشتریان مفهایم سئو را آموزش می دهد. یک شرکت خوب می تواند برخی از استراتژی ها و ابزارهای اختصاصی (نوپرداز سئو) را نیز داشته باشد. یکی از بارز ترین نشانه ها، کنجکاوی و کسب اطلاعات بیشتر شرکت های سئو از کسب و کار شما است. این نشان می دهد که آن ها علاقه مند به کسب نتایج برای شما هستند و می خواهند اطمینان حاصل کنند که مهارت ها و تجربه های لازم برای برآوردن نیازهای شما دارند یا خیر!  آن ها معمولا سئوالاتی درباره سابقه شرکت، فعالیت های شرکت شما در شبکه های اجتماعی، استرتژی بازاریابی شرکت و همچین اهداف شرکت شما می پرسند. 

در پایان این نکته را یاد آور می شوم که شرکت های سئو باید قابلیت درک بقیه تیم بازاریابی شرکت شما را داشته باشند و فقط به دنبال رتبه بندی مطالب سایت و نوشتن مطالب و لینک دادن به سایت شرکت شما نباشند. 

شرکت نوپرداز با داشتن تجربه فراوان و امکانات به روز  بهینه سازی وب سایت ها توسط موتور های جستجو، به مشتریان خود کمک می نماید تا در یک بازه زمانی مناسب وب سایت مد نظر آن ها را در بین برترین صفحات بازدید گوگل قرار دهد. شرکت نوپرداز با بهره بردن از ابزار های به روز در زمینه سئو و کادری متخصص سعی دارد تا بهترین نتیجه و رتبه را توسط موتور های جستجو مختلف از جمله گوگل برای وب سایت اینترنتی شما کسب نماید.

سئو سایت


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 151
موضوع :
مشکلات مهم طراحی سایت
تاریخ ارسال : 1396/12/20 9:43 , نویسنده :

تجربه نشان داده است که تعداد قابل توجهی از مشتریانی که به ما مراجعه می کنند افرادی هستند که قبلا از طریق افراد مختلف طراحی سایت برایشان انجام گرفته است اما سایتشان به دلایل مختلف دچار مشکل شده است. برخی مشکلات ایجاد شده قابل حل است اما در برخی دیگر نیاز به طراحی مجدد سایت می باشد. جای تعجب نیست اگر این موضوع را به یاد داشته باشیم که یک وب سایت یک سیستم نرم افزاری کامل و پیچیده به همراه برخی ریزه کاری های مربوط به قرار گیری و عملکرد آن در فضای اینترنت می باشد. بنا بر این اگر از مشکلاتی که ممکن است بعد از طراحی سایت در اثر ناآگاهی گریبانگیر ما شود بی اطلاع باشیم قطعا اتلاف وقت و هزینه بسیاری متحمل خواهیم شد. لطفا موارد زیر را برای اجتناب از مشکلات معمول که همه روزه شاهد آن هستیم به دقت مطالعه فرمایید. 

به طور کلی تعامل بین شما به عنوان کارفرما و طراح سایت (چه اینکه با اشخاص کار می کنید یا اینکه با شرکتها کار می کنید) یک فرایند سه مرحله ای است. 

1) مرحله پیش از شروع طراحی:

- توصیه می کنیم حتما با مشاهده چند وب سایت مرتبط چارچوبی کلی برای سایتی که می خواهید سفارش دهید در ذهن خود ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید با مطرح کردن ایده خود با طراحان مطمئن شوید که آنها قادرند علاوه بر پیاده سازی طرح دلخواه شما با خلاقیت خود یشنهادهایی برای تکمیل و بهتر شدن آن ارائه کنند.

- یکی از مواردی که بسیار با اهمیت است پشتیبانی کامل از سایت می باشد. مطمئن شوید که طراح سایت شما حداقل به مدت یک سال از سایت شما پشتیبانی فنی خواهد کرد.

- نمونه کارهای انجام گرفته توسط طراح نیز موضوع مهم و قابل توجهی می باشند. در مورد مشاهده نمونه کارها حتما دو مورد را رعایت فرمایید:

الف) نمونه کارها وب سایتهایی آنلاین هستند، بنا بر این حتما آدرس اینترنتی آنها را درخواست کرده و آنها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

ب) دقت کنید که نمونه کارها تا چه اندازه مشابه یا متفاوت از هم هستند. تفاوت بیشتر درکارها چه در ظاهر سایت و چه در امکانات سایت حکایت از توانایی و خلاقیت بیشتر طراح دارد. 

- برای آنکه بتوانید خودتان سایت خود را به روز کنید حتما از طراح بخواهید تا سایت شما را به صورت دینامیک طراحی کند. برای اطلاع از چیستی سایت های دینامیک روش های متداول طراحی سایت کلیک کنید.

- پیشنهاد می کنیم که برای مشاهده صحیح سایت در گوشی های تلفن همراه و همچنین تبلت سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید و مطمئن شوید که طراح قبلا وب سایتهای ریسپانسیو طراحی کرده است. برای اطلاع از طراحی ریسپانسیو وب سایت روشهای متداول طراحی سایت را کلیک کنید.

 

2) مرحله تحویل وب سایت:

پس از طراحی و اماده شدن وب سایت و تایید شما نوبت تحویل گرفتن وب سایت می باشد. بسیاری از مشکلات در این قسمت پیش می آیند چرا که به دلیل عدم آگاهی از اینکه می بایست چه چیز هایی تحویل گرفته شود در بسیاری از اوقات نام کاربری و رمز عبور مهم ترین بخشهای سایت تحویل گرفته نمی شود. شما به هنگام تحویل سایت باید 4 دسته نام کاربری و رمز عبور به همراه آدرس اینترنتی صفحات مربوطه را از طراح بخواهید.

الف) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی پنل مدیریتی سایت

ب) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی هاست (هاست همان فضایی است که فایلهای مربوط به سایت شما در آن قرار داده شده است)

ج) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی دامین شما (این قسمت ممکن است نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی اکانتی باشد که تحت آن دامین شما ثبت شده است)

د) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی ایمیلهای شما

ناقص تحویل گرفتن هر کدام از این اطلاعات در آینده شما را دچار مشکلات عدیده ای خواهد کرد. بنا بر این حتما می بایست این موارد را از طراح خود درخواست نمایید.

 

3) مرحله پشتیبانی سایت:

تجربه نشان داده است که سایتی که توسط خود شما قابل به روز رسانی نباشد یا دارای پشتیبانی نباشد حتما در آینده نزدیک شما را دچار مشکلات عدیده و بعضا دردسر های جدی خواهد کرد. متاسفانه در بازار کنونی کشورمان افرادی وجود دارند که صرفا سایت را (اغلب با قیمتهای پایین) طراحی کرده و آپلود می کنند و پس از آپلود دیگر حتی تلفن شما را نیز جواب نمی دهند. سفارش طراحی سایت به این افراد از بزرگترین اشتباهاتی است که ممکن است هر کسی با شنیدن مبلغ پایین مرتکب شود. همه روزه افرادی به ما مراجعه می کنند که نیازمند به روز رسانی ، تمدید سالیانه یا حتی غیر فعال کردن سایت خود به دلایل مختلف هستند اما دسترسی به طراح ندارند. بنا بر این پشتیبانی از سایت و امکان به روز رسانی توسط خود شما و تحویل کامل مالکیت سایت از مهم ترین مواردی هستند که باید رعایت شوند.

همچنین در زمینه پشتیبانی بحث به روز رسانی های امنیتی نیز بسیار مهم است. اگر برای یک سایت به روزرسانی های امنیتی و به طور کلی محافظت از آن در برابر حملات هکری، ویروسها و تروجانها به طور پیوسته انجام نگیرد قطعا سایت دچار مشکل خواهد شد. همچنین باید مطمئن شوید که بک آپ گیری دوره ای از سایت شما انجام می پذیرد. این بک آپ گیری علاوه بر بک آپ گیری است که سرور های هاستینگ انجام می دهند. در غیر اینصورت اگر به هر دلیلی سایت شما دچار مشکل شود درست کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

منبع


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 159
موضوع :
آموزش طراحی سایت با جوملا
تاریخ ارسال : 1396/12/19 12:13 , نویسنده :


نویسنده: 
تاریخ: 
دسته بندی: آموزش ها
آموزش طراحی سایت با جوملا4از 5براساس 43 رای

جوملا یکی از ابزار های مهم طراحی سایت است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های قدرتمند و زیبایی را طراحی کنند. ابتدائی ترین نسخه جوملا در سال 2005 منتشر گردید و سپس گروهی از برنامه نویسان شروع به کار کردن روی آن کردند. با استفاده از جوملا می توانید طراحی سایت های خبری، شرکتی، فروشگاهی و غیره را انجام دهید. همچنین وب سایت های بزرگی در دنیا هستند که از این ابزار بهره می برند که از جمله برجسته ترین آن ها می توان به وب سایت مک دونالد و یونیسف اشاره نمود. این ابزار طراحی سایت توسط هزار نفر پشتیبانی می شود و متخصصان آن به صورت شبانه روزی در حال عیب یابی و ارتقاء آن هستند. 

بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از ابزار های طراحی سایت می شود، از وردپرس و امکانات آن تعریف می کنند اما باید در نظر داشت که وردپرس و جوملا هر کدام مزیت ها و معایب مخصوص خود را دارند و این بر عهده شما است که بنابر مشخصات وب سایت مد نظرتان از بهترین ابزار استفاده کنید و یا نسبت به کد نویسی اختصاصی برای وب سایت اقدام نمایید.

مزیت های طراحی سایت با جوملا

  • قابلیت توسعه آسان
  • ابزار ها و امکانات متنوع
  • پشتیبانی مناسب
  • استفاده از سبک معماری MVC
  • استفاده از کتابخانه های گسترده

سیستم طراحی سایت جوملا از سال 2005 تا کنون جوایز متنوعی را در بخش های مختلف دریافت نموده است و در حال حاظر هم حدود 3 درصد وب سایت های دنیا با استفاده از جوملا طراحی شده اند که این ها دلایلی برای افزایش قدرت و پر طرفدار بودن این ابزار طراحی سایت است. همچین جوملا در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ها نیز ابزار های مختلفی را ارائه داده است تا کاربران با استفاده از آن ها بتوانند وب سایت های خود را به صفحات اول موتور های جستجو انتقال دهند.

همانطور که می دانید برای حرفه ای شدن در هر زمینه نیاز به آموزش های صحیح و تخصصی است. به همین جهت ما در زیر فایل های آموزشی مربوط به طراحی سایت با استفاده از جوملا را قرار داده ایم که توسط برترین متخصصان این حوزه ایجاد گردیده است. 

دانلود فایل 1

دانلود فایل 2


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 160
موضوع :
برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد؟
تاریخ ارسال : 1396/12/16 11:03 , نویسنده :

راهکارهای برای رشد و توسعه وب سایت

همیشه سوال این بوده که برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد ؟ هم اکنون ما در سال ۲۰۱۸ زندگی می‌کنیم، زمانی که هر چیزی را می‌توان به راحتی یاد گرفت و آن را توسعه داد.

اگر شما هیچ چیزی از مدیریت یک وب‌سایت و یا توسعه آن ندانید تنها کافیست چند دقیقه وقت بگذارید و در اینترنت جستجو کنید تا اطلاعات فراوانی بدست آورید و از اطلاعات بی‌شمار آن موضوع لذت ببرید از کارآفرینان گرفته تا وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای اما همیشه یک مشکل وجود دارد.

مشکل اینجاست که بیشتر طراحان وب‌ سایت تا زمانی کنار شما هستند که سایت شما را تحویل می‌دهند و از این پس حتی اگر شما ایده‌ها و محتواهای فوق‌العاده‌ای را خلق کنید باز هم شاید به موفقیتی که مد نظر دارید نخواهید رسید.

هدف اصلی افرادی که طراحی وب‌سایت انجام می‌دهند این است که به ترافیک و بازدید مناسبی برسند و یا فروش خود را در یک فروشگاه اینترنتی افزایش دهند.

بهتر است بدانید برای یک وب‌سایت ترافیک و بازدید خود به خود وجود نمی‌آید و یا اینکه مردم در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی یا از کسب و کار شما چیزی نمی‌دانند، مگر اینکه خود را به مردم معرفی کنید و وب‌سایت خود را تغذیه کرده.

این بدین معناست که وب‌سایت خود را توسعه دهید اما همینطور که در بالا گفتیم برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد ؟ با ما همراه باشید تا پیشنهادهای را برای این موضوع ارائه دهیم.

اما برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد ؟

تبلیغات برای توسعه وب سایت

۱ – تبلیغات پولی برای توسعه وب‌سایت

بعد از راه اندازی وب‌سایت، برای شناخته شدن بین مردم اولین گزینه‌ای که دارید تبلیغات است، تبلیغات هنوز هم سریع‌ترین راه و روش برای توسعه وب‌سایت می‌باشد و همینطور برای شروع بهترین روش برای جذب ترافیک و بازدید است.

شما با استفاده از تبلیغات هدفمند، همانند تبلیغات کلیکی می‌توانید به ازای کلیک هر کاربر و وارد شدن همان کاربر به سایت خود، هزینه‌ای را پرداخت کنید که برای شروع این روش، روشی خوبی می‌باشد.

چرا که به ازای ورود هر کاربر از هزینه شما کسر می‌شود و خیالتان راحت است که ترافیک و بازدید مشخصی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کرده‌اید، اما مشکل کار اینجاست که بسیاری از وب‌مستران و مدیران ابتدای کار از پس هزینه اینگونه تبلیغات برنمی‌آیند و از طرفی این روش بازدهی خوبی ندارد بلکه روشی خوب برای جذب ترافیک و بازدید است.

در نظر داشته باشید منظور از اینکه این روش بازدهی خوبی ندارد به این معنی نیست که تبلیغات برای وب‌سایت یک کار بیهوده است. راهکارهای هم وجود دارد تا همان بازدیدکنندگان که از تبلیغات جذب شده‌اند را به مشتریان وفادار تبدیل کرد، که قصد داریم در آینده مطلبی تحت عنوان چگونگی تبدیل بازدیدکننده به مشتری به شما عزیزان ارائه دهیم.

برای یک تبلیغات خوب و هدفمند ما به شما سیستم تبلیغات گوگل را معرفی می‌کنیم، با استفاده از این سیستم شما به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارید. Google AdWords

برای توسعه وب سایت چه کارهای را باید انجام داد

۲ – سئو و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

اینکه برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد روش اول را به شما پیشنهاد دادیم که تبلیغات بود اما روش دوم که بازدهی خوبی در طولانی مدت دارد سئو و بهینه‌سازی می‌باشد. این استراتژی هم اکنون برای وب‌سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به شدت مورد نیاز است.

سئو و بهینه‌سازی به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت شما را هنگام جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای کاربران نمایش دهد. بنابراین این روش می‌تواند بازدهی بالای داشته باشد و همینطور می‌توان ورودی‌های زیادی را از سمت موتورهای جستجو به وب‌سایت خود هدایت کرد.

سئو و بهینه سازی کاری تخصصی می‌باشد که لازم است در کنار خود یک فرد متخصص در زمینه بهینه‌سازی داشته باشید چرا که این فرد می‌داند چطور بر روی سایت شما کنترل داشته باشد تا بازدهی خوبی را کسب کنید.

علاوه بر بهینه‌سازی سایت شما می‌توانید یک استراتژی خوب برای ایجاد محتوا برای سایت خود داشته باشید این مورد باعث می‌شود تا اگر محتوایی جذاب و عالی و همینطور انحصاری را ایجاد کنید، گوگل و دیگر موتورهای جستجو به سایت شما اهمیت دهند و این باعث رشد دامنه وب‌سایت شما می‌شود و در نتیجه، رتبه خوبی را در نتایج جستجو کسب کنید.

وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای رشد وب سایت

۳ – وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا

وبلاگ‌نویسی یک استراتژی خوب در کنار سئو و بهینه‌سازی برای جذب مخاطب بعد از راه اندازی یک وب‌سایت می‌باشد. به شکلی که وبلاگ‌نویسی به صورت منظم کاربردی‌ترین روش‌ برای بهبود سئو وب‌سایت می‌باشد.

چرا که شما با وبلاگ‌نویسی، محتوا و صفحات با ارزشی را در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید به همین دلیل محتوای شما اعتبار بیشتری را به وب‌سایت شما در زمینه بهینه‌سازی و سئو خواهد داد.

وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا رابطه‌ای به شدت زیادی با سئو و بهینه‌سازی دارد به همین دلیل باید در تولید محتوا برای وب‌سایت دقت زیادی را صرف کنید چرا که محتوای شما همینطور که در قسمت شماره دو به آن اشاره کردیم باید جذاب و انحصاری باشد تا نتیجه آن را دریافت کنید. جالب است بدانید محتوا پادشاه سایت است.

در نتیجه شما با تولید محتوا و وبلاگ‌نویسی می‌توانید مخاطب‌های بیشتر و وفاداری را جذب کنید این کار باعث می‌شود تا راحت‌تر از قبل قسمت‌های دیگر از وب‌سایت خود را به آنها معرفی کنید و به شکلی اعتماد سازی کنید.

دقت داشته باشید با ایجاد یک محتوای جالب و وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای می‌توانید باعث شوید تا مخاطبان شما مطالب سایت شما را به دیگران معرفی کنند که اینم به نوبه خودش یک روش تبلیغات است که مطمئنا نتیجه‌های بسیار عالی را خواهد داشت.

فعالیت دائمی در شبکه های اجتماعی

۴ – فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی

بهترین و کاربردی‌ترین راه برای اینکه با میلیون‌ها نفر بتوانید در ارتباط باشید و خود را به آنها معرفی کنید استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، شاید هنوز این سوال را در ذهن خود دارید، که برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد و جوابی که من برای شما دارم اینکه فعالیت مستمر و دائم را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

به مهم‌ترین مزیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه وب‌سایت می‌توان به رایگان بودن آنها اشاره کرد که با این مورد می‌توانید کلی در سرمایه‌های خود صرفه‌جویی کنید و از پرداخت هزینه‌های زیاد برای تبلیغات جلوگیری کنید.

اصل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به این گونه است که تولید محتوا کنید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، با مخاطبین خود وارد مکاتبه شوید و در نهایت آنها را به مشتریان و یا بازدیدکنندگان وفادار خود تبدیل کنید.

تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی چند مزیت دارد اینکه به بهینه‌سازی و لینک‌سازی برای سایت خود کمک کرده‌اید و یا اینکه با تولید محتوا کاربران زیادی را با استفاده از آن محتوا می‌توانید به وب‌سایت خود هدایت کنید با این کار شما ترافیک همیشگی برای وب‌سایت خود ایجاد کرده‌اید، البته اگر محتوای جذاب و خوبی را ایجاد کنید. 😃

ایجاد امنیت در وب سایت

۵ – امن سازی وب‌سایت

بدون شک بعد از توسعه وب‌سایت خود دچار مشکلاتی اعم از تهدید‌های که از سمت افراد نفوذگر می‌شوید و یا وجود حملات و اسپم‌های زیادی که به طرف سایت شما می‌آیند. آیا می‌توان ساده از کنار این موارد گذشت و اصلا به آنها توجه‌ای داشت؟

یکی از مهمترین مواردی که بعد از راه اندازی وب‌سایت باید به آن توجه کرد امن سازی وب‌سایت خود است. شاید فکر کنید که کسب و کار یا سایت ما نوپا هست و یا اطلاعات خاصی در آن نداریم که به درد کسی بخورد، اما توصیه ما این است که از همان ابتدا همیشه به فکر امن سازی وب‌سایت باشید.

منظور از امن سازی چیست و چگونه باید آن را انجام دهیم؟ مطمئنا برای ایجاد امنیت در یک سایت راهکارهای خاصی وجود دارد که افراد متخصص آنها را می‌دانند اما مواردی هم وجود دارد که هر وبمستری باید آنها را بداند.

مورد اول استفاده از یک میزبان (هاست) مطمئن و معتبر برای سایت خود، اطمینان پیدا کنید تا سایت شما بر روی یک سرور با امنیت بالایی میزبانی می‌شود. چرا که احثر حملات توسط افراد نفوذگر به سمت میزبان (هاست) شما می‌باشد که بتوانند به اطلاعات دیتابیس سایت شما دسترسی داشته باشند.

مورد دوم استفاده از اسکریپت‌های سایت ساز مطمئن می‌باشد. اگر که سایت خود را با استفاده از CMS ها راه اندازی کردید حتما آشنایی کامل از آن داشته باشید، اینکه چگونه کار می‌کند و امنیت آن چقدر است، سعی کنید CMS را همیشه به روز نگه دارید و یا از پلاگین‌ها و پوسته‌های قدیمی و دارای باگ برای وب‌سایت خود استفاده نکنید که همین باگ‌ها بهونه‌ایست برای فرد نفوذگر که مطمئا باشید از آن به خوبی استفاده می‌کنند.

مورد سوم و آخر استفاده از گواهی SSL ، در مطالب قبلی برای شما به خوبی توضیح داده‌ایم که گواهی SSL چیست و چه کاربردی در وب‌سایت ما دارد. اگر اطلاعات خود شما و کاربران وب‌سایتتان برایتان مهم  است حتما گواهی SSL را بر روی وب سایت خود فعال کنید.

نتیجه گیری

این مقاله جهت اینکه برای توسعه وب‌ سایت چه کارهای باید انجام داد تهیه شده بود و متوجه آن شدیم که ما بدون نیاز به کمک می‌توانیم تنها با جستجو در اینترنت به اطلاعات فراوانی دست پیدا کنیم برای توسعه وب‌سایت خود، هم اکنون راهکارهای مهم را برای توسعه و موفقیت در وب‌سایت را فراگرفته‌اید و انتظار داریم تا با استفاده از این روش‌ها بتوانید به موفقیت مدنظر خود برسید.

سخن پایانی ما به شما

خیلی دوست داریم تا نظرات و پیشنهادهای شما را در ارتباط با نگارش و کیفیت این مقاله دریافت کنیم و بی‌صبرانه منتظر هستیم . چنانچه شما هم راهکاری برای به موفقیت رساندن یک وب‌سایت می‌دانید آن را با ما به اشتراک گذاشته. موفق و پیروز باشید.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 164
موضوع :
معرفی بهترین کتاب های سئو وب سایت
تاریخ ارسال : 1396/12/14 15:17 , نویسنده :

اگر چه وبلاگ ها و وب سایت های متعددی برای آموزش سئو وجود دارند، اما بهترین روش برای یادگیری عمیق سئو وب سایت ها، یافتن یک کتاب کارشناسی شده است که می تواند پیچیدگی های استراتژی و تاکتیک های سئو سایت را به خوبی شرح دهد. کتاب ها در حال حاظر در فرمت های مختلف کاغذی، PDF و صوتی در دسترس مردم قرار گرفته اند. اخیرا تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بیشتر مردم از گوشی های هوشمند برای خواندن کتاب های الکترونیکی استفاده می کنند. در ادامه به بررسی بهترین کتاب های دنیا در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها پرداخته ایم:


کتاب SEO for Dummies ویرایش ششم

کتاب سئونویسنده: پیتر کنت

امتیاز در سایت آمازون: 5.0

اگر در مورد یادگیری یک موضوع جدی هستید، به احتمال زیاد به یک کتاب مناسب در فهرست خود نیاز دارید. کتاب های درسی، به جای یک مقاله انتزاعی یا استراتژیک، به یک رویکرد تاکتیکی نسبت به موضوع می پردازند و خواندن آن ها نیز کمی دشوار تر است. 
SEO for Dummies یک کتاب جامع است که توصیه های دقیق و سطح بندی شده ای را درباره تمام موضوعات مرتبط با سئو وب سایت ها ارائه می دهد. همچنین در این کتاب به دیدگاه های برنامه نویسی مرتبط با سئو سایت نیز پرداخته شده است. درست است که این کتاب کمی قدیمی است اما منبع بسیار خوبی برای یادگیری سئو مقدماتی می باشد.

کتاب Definitive Guide to Selling on Amazon

سئونویسنده: تریسی والاس

امتیاز در سایت آمازون: 5.0

این کتاب کمی جدید تر  است و در مورد فروش آمازون در اوایل سال 2017 منتشر شد. آن ها گزارش می دهند که تقریبا بیش از نیمی از فروش آمازون از طریق بازرگانان سوم شخص آنها است. از اوایل سال 2017، آمازون 43 درصد از کل فروش آنلاین ایالات متحده را به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود که تا سال 2021، این آمار 51 درصد خواهد شد. موفقیت در بازار نیاز به درک درست از مفاهیم زیر دارد:

  1. دانش بازار، 2. مسابقه و قیمت، 3. حجم فروش، 4. هزینه، 5. کنترل

نکته امیدوار کننده این است که فضای کار در بازار برای بازرگانان همیشه باز است و کسانی که یک استراتژی سئو قوی دارند می توانند بهبود قابل ملاحظه ای در نتایج ورودی های خود از موتور های جستجو به کسب نمایند.
در فصل 10 این کتاب، نحوه سئو سایت آمازون و قرار دادن محصولات در صفحات برتر موتور های جستجو شرح داده می شود.

کتاب SEO for Growth

رشد سئونویسندگان: جان جانتچ و فیل انجلینگتون

امتیاز در سایت آمازون: 4.8

همانطور که عنوان نشان می دهد، این کتاب علاوه بر سئو برای سه ذینفع اصلی وب سایت سودمند خواهد بود: بازاریابان، طراحان و مدیران.

در این کتاب همچنین در مورد توسعه استراتژی بازاریابی از طریق رتبه بندی بهتر گوگل برای وب سایت شما، توضیحاتی ارائه شده است. نویسندگان توضیح می دهند که چگونه وب سایت ها از بروشورهای دیجیتال به سیستم عامل های بازاریابی تکامل یافته تبدیل شده اند. این کتاب برای صاحبان کسب و کار بسیار عالی است، به طوری که به آن ها نشان می دهد که چگونه تیم خود را برای پیشرفت وب سایت مدیریت نماید. به گفته نویسندگان، از این کتاب می آموزید که:

  • چگونه محتوا وب سایت خود را بسازید و یا آن را مجددا طراحی کنید
  • چگونه از کانال های مختلف رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل با محتوای خود استفاده نمایید
  • چگونه لینک های با کیفیت بسازید
  • تحقیقلت روی کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت شما
  • به صرفه ترین روش های استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
  • روش های طراحی وب سایتی که به رشد شرکت شما در سال های آینده کمک زیادی خواهد کرد

کتاب SEO Like I’m 5

آموزش سئونویسنده: متی کاپالا

امتیاز در سایت آمازون: 4.5

متی کاپالا بیش از یک دهه در بازاریابی دیجیتال فعالیت انجام داده است. او تجربه کار با مارک های بزرگ مانند اپل، اسمیرنوف و Prudential را دارد. او در NYU تدریس می کند در حالی که به همه بازار یاب ها کمک می کنند تا بدانند چگونه می توانند از اینترنت برای رشد کسب و کار خود استفاده کنند. 

این کتاب برای مبتدیان نوشته شده است و بیشتر تمرکز آن بر ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و عملی برای کسانی است که تازه به جهان سئو می آیند و ممکن است با آخرین شرایط بازاریابی روز دنیا آشنا نباشند. او این کتاب را در 5 قسمت سازماندهی می کند: محتوا، کد، اعتبار، ارتباطات و پول نقد که یک ساختار خوب را ایجاد می کنند. این کتاب برای مبتدیان و افرادی که کمتر از یک سال تجربه کار سئو دارند مناسب است.

کتاب SEO 2018

سئو 2018نویسنده: آدام کلارک

امتیاز در سایت آمازون: 4.5

آدام کلارک در دهه گذشته با مشاوره با مارک های مختلف و ساخت وب سایت هایی که به طور مرتب به شماره یک نتایج گوگل سفر می كنند،شناخته می شود. این کتاب برای هر دو دسته کاربران جدید و بازاریاب های با تجربه است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل هستند. کلارک استراتژی های واضح را برای بهینه سازی محتوا بدون مجازات های گوگل ارائه می دهد. او از تکنیک های قابل اندازه گیری برای کسب و کارهای مختلف استفاده می کند و موضوعات پیشرفته SEO را بدون استفاده از اصطلاحات تجاری توضیح می دهد. موضوعات مهم عبارتند از: تجزیه و تحلیل وب، تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی و ساخت لینک.

کتاب SEO Fitness Workbook ویرایش سال 2018

سئو مک دونالدنویسنده: مک دونالد

امتیاز در سایت آمازون: 4.8

مک دونالد اولین بار در سال 1994 با رسانه های آنلاین درگیر شد و به عنوان رهبر یک صنعت شناخته می شود. او همچنین در منطقه خلیج سان فرانسیسکو تدریس می کند. 

این کتاب فراتر از تدریس نظریه ها و ایده ها است و مجموعه ای از ابزار ها را برای اطمینان از درونی ساختن اطلاعات در اختیار مردم می گذارد. این کتاب برای متخصصین بازاریابی، طراحان، صاحبان کسب و کارهای کوچک و هر کس دیگری که مایل به یادگیری و درک آخرین راهبرد های سئو است، در نظر گرفته شده است. در این کتاب نه تنها در مورد کلمات کلیدی، لینک ها و روش های سئو چیز های جدیدی یاد می گیرید بلکه نکات مهمی را برای استفاده از این دانش برای کسب و کار خود دریافت می کنید.

ترجمه از سایت brightedge


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 167
موضوع :
8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای
تاریخ ارسال : 1396/12/13 11:45 , نویسنده :

طراحی سایت برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر شاید مهم از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید. طراحی فقط به معنی کاری نیست که طراحان انجام می دهند. طراحی می تواند معنای بازاریابی، نمایش محصولات شما و این که چگونه آن ها کار می کنند باشد. در ادامه به بررسی 8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای پرداخته ایم.

سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از مهم ترین اصول پشت طراحی وب سایت خوب است. این نظم است که باعث می شود چشم انسان آنچه را که می بیند، درک می کند. لطفا دایره های زیر را به ترتیب اهمیت مرتب کنید:

طراحی سایت

 بدون دانستن هیچ اطلاعاتی درباره این دایره ها شما قادر خواهید بود تا آن ها را مرتب کنید و این به معنای سلسله مراتب بصری است.

قطعا برخی قسمت های وب سایت شما از قسمت های دیگر آن اهمیت بیشتری دارند و شما می خواهید آن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

با هدف کسب و کار شروع کنید

شما باید بر اساس اهداف تجاری خود عناصر را در وب سایت خود رتبه بندی کنید. اگر هدف خاصی نداشته باشید، نمی توانید اولویت بندی خوبی انجام دهید. در این جا یک مثال قرار داده ایم که مربوط به یک فروشگاه اینترنتی مربوط به آشپزی است. بزرگ ترین چیزی که می بینیم یک قطعه گوشت است که ما را ترغیب به خواستن آن می کند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دکمه سفارش محصول. در جایگاه چهارم نیز جملاتی برای توضیح عنوان بیان شده است، در جایگاه پنجم یک بنر تبلیغاتی قرار گرفته شده ات و در اخر نیز ناوبری سایت قرار داده شده است. این یک سلسله مراتب بصری خوب برای یک وبسایت است.

اصول طراحی سایت 

نسبت های عدد طلایی 

نسبت طلایی یا عدد فی (ϕ)، شماره جادویی 1.618 می باشد که برخی اعتقاد دارند که معیاری برای سنجش نسبت زیبایی است. بسیاری از هنرمندان و معماران در کارهای خود از نسبت طلایی استفاده می کنند. در طراحی وب سایت توییتر نیز به نظر می رسد این نسبت رعایت شده است که به نظر نمی آید اتفاقی باشد.

طراحی سایت جدید 

قانون هیک

قانون هیک می گوید که هر انتخاب اضافی زمان لازم برای تصمیم گیری را افزایش می دهد. شما این را بار ها در رستوران ها تجربه کرده اید، منو هایی با گزینه های زیاد که زمان تصمیم گیری را برای شما افزایش می دهند. گزینه های بیشتری که کاربر هنگام استفاده از وب سایت با آن ها مواجه می شود، سخت تر از آن هستند که استفاده شوند (یا در همه موارد استفاده نمی شوند). بنابراین برای ارائه یک تجربه لذت بخش تر، ما باید انتخاب ها را از بین ببریم. برای طراحی وب بهتر، فرآیند حذف گزینه های منحرف کننده باید در طول فرآیند طراحی به صورت پیوسته باشد.

در زمانی که انتخاب های زیادی در وب سایت شما وجود دارند، باید از فیلتر ها برای تصمیم گیری بهتر کاربران استفاده کنید. (مانند تصویر زیر)

وب سایت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصریح می کند که زمان لازم برای حرکت به یک منطقه هدف (به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک دکمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت دیگر، هر چه یک شیء بزرگتر و نزدیکتر به ما باشد، راحت تر می توانیم از آن استفاده کنیم. 

همانطوری که می بینید فروشگاه اینترنتی Spotify دکمه شروع را راحت از بقیه دکمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته این بدان معنا نیست که بزرگتر همیشه بهتر است. یک دکمه که نیمی از صفحه نمایش را جذب می کند قطعا خوب نیست و ما به مطالعه ریاضی نیاز نداریم تا این را بدانیم. با این وجود، قانون Fitts یک لگاریتم باینری است. این به این معنی است که نتایج پیش بینی شده از قابلیت استفاده از یک جسم در امتداد یک منحنی اجرا می شود، نه یک خط مستقیم.

قانون Thirds

ایده خوبی است که از تصاویر در طراحی خود استفاده کنید. برخی مواقع تصاویر می توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به کاربر منتقل نمایند. بهترین تصاویر از قانون Thirds به دست می آید: تصویر باید به صورت 9 عدد مساوی توسط دو خط افقی به همان اندازه فاصله و دو خط عمودی به طور مساوی تقسیم شده و عناصر تشکیل دهنده مهم نیز در این خط ها یا تقاطعات آنها قرار می گیرند.

طراحی 

همان طور که می بینید تصویر در سمت راست جالب تر به نظر می رسد و این قانون Thirds است. استفاده از تصاویر زیبا و بزرگ، به طراحی کمک می کند، این قانون باعث می شود که آن ها جالب تر شوند و بنابراین وب سایت شما جذاب تر می شود. 

قوانین طراحی Gestalt

روانشناسی Gestalt یک نظریه ذهنی و مغز است. اصل آن این است که قبل از درک واحد های فردی، چشم انسان، اشیا را در تمامیت خود می بیند.

در این تصویر منظور چیست؟

سایت 

توجه کنید که چگونه می توانید سگ را بدون تمرکز بر هر نقطه سیاه که از سگ وجود دارد، ببینید؟

نکته کلیدی در اینجا این است که مردم قبل از این که قطعات را ببینند، کل را می بینند. مردم همیشه قبل از این که هدر، منو، پاورقی و غیره را تشخیص دهند، ابتدا تمام وب سایت شما را می بینند. کرت کافکا، یکی از بنیانگذاران "گرستیپت"، گفت: کل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانین Gestalt می توانیم پیش بینی کنیم چگونه مردم چیزی را درک می کنند.

فضای سفید و طراحی تمیز

فضای سفید بخشی از یک صفحه است که "خالی" است. این فضا اغلب بین گرافیک، حاشیه، چاله، فضای بین ستون ها، فضای بین خطوط نوع یا تصاویر موجود است. این یک عنصر مهم طراحی است که این امکان را فرآهم می کند که اشیاء در آن وجود داشته باشند. یک صفحه بدون فضای سفید که پر از متن یا گرافیک است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همین دلیل وب سایت های ساده از لحاظ علمی بهتر هستند.

طراحی تمیز به معنی طراحی است که بهترین استفاده از این فضا ها در آن صورت گرفته است. برای ساخت یک طرح تمیز، شما باید بدانید که چگونه به صورت عاقلانه از این فضا ها استفاده کنید.(مانند تصویر زیر)

طراحی 

استفاده خوب از فضای سفید باعث می شود تا تمرکز بر روی پیام اصلی و تصاویر بیشتر شود.

تیغ اوکام

تیغ اوکام اصلی منسوب به ویلیام اوکام، منطق‌دان و فیلسوف انگلیسی است که ترجمه مستقیم آن در پارسی به شکل زیر می باشد:

موجودیتها یا وجود ها(نهادها) نباید بدون ضرورت افزایش یابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسی می‌شود:

در توضیح و توصیف، بخش‌های ناضروری را حذف کن. 

در طراحی وب سایت ساده بودن اجزا اهمیت زیادی دارد. اما ما فقط افتخار می کنیم که محصولات ما چه کاری انجام نمی دهند. طراحی پیچیده اغلب سبب سردرگمی بازدید کنندگان می شود: ویژگی های بیش از حد بسیاری، دکمه های بیش از حد بسیاری، سردرگمی بیش از حد.

نمونه سایت نتیجه گیری

تاثیرات طراحی وب سایت و هنر شبیه هم نیستند. شما طراحی را برای کاربران انجام می دهید و همچنین باید یک هدف تجاری نیز در ذهن خود داشته باشید. با استفاده از این اصول طراحی سایت می توانید نتایج زیبایی شناختی و مالی را به دست آورید.


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 170
موضوع :
نکات مفید طراحی وب سایت
تاریخ ارسال : 1396/12/10 11:26 , نویسنده :

در صورتی که شما دارای یک وبلاگ هستید و یا مدیریت یک سایت را بر عهده دارید، باید به این نکته توجه کنید که بخش اعظمی از بازدید کنندگان، علاوه بر مطالب موجود در سایت شما به طراحی قالب و شکل ظاهری سایت، توجه زیادی میکنند. ما نیز بدین منظور نکاتی را پیرامون هر چه بهتر طراحی سایت گردآوری نموده ایم که در این ترفند بازگو میکنیم.

آنچه در زیر آمده است یک لیست کوچک از چیزهایی است که برای اکثر افرادی که در حال گشت و گذار در اینترنت هستند رنجش آور و خسته کننده است. بنابراین اگر در حال طراحی وب سایت هستید و یا می خواهید وب سایت خود را بهینه سازی کنید حتماً به این نکات توجه نموده و سعی کنید آنها را رفع کنید:

۱- گرافیکهای با حجم خیلی زیاد.
۲- گرافیکهای با حجم فوق العاده کم.
۳- تعداد زیادی انیمشن.
۴- استفاده از کدهای جاوا اسکریپت بی مورد.
۵- نشانه ها و لینکهایی در سایت که به آنچه وجود نداردو در حال ساخت است اشاره می کند.
۶- انتخاب رنگ نامناسب.
۷- اشکالات املایی و دستوری.
۸- متنهای خیلی کوتاه.
۹- متنهای خیلی بلند.
۱۰- صداهایی که به طور اتوماتیک اجرا می شوند.
۱۱- لینکهای شکسته (لینکهایی که به هیچ صفحه عکس یا فایلی ختم نمی شوند).
۱۲- فضاهای خالی خیلی زیاد بین قسمتهای مختلف.
۱۳- فضاهای خالی خیلی کوچک بین قسمتهای مختلف.
۱۴- استفاده از اختصارات بی مورد در جمله مثلأ U برای You در قسمتهای مختلف سایت.
۱۵- فریم هایی که به طور افقی یک تکه از صفحه را اشغال می کنند.
۱۶- یک صفحه طولانی بدون پاراگرافهای لازم.
۱۷- تعداد زیادی Banner های تبلیغاتی.
۱۸- سرعت پایین Server یا صفحه طولانی و حجیم.

این لیست می تواند ادامه داشته باشد و هر کسی ممکن است عقیده ای داشته باشد؛ بنابراین تجربیات خود شما در گشت گذار اینترنتی بهترین راهنمای برای شماست که تشخیص دهید چه اعمالی در طراحی وب سایت سبب خستگی و رنجش بازدید کنندگان سایت یا وبلاگ شما میشود.
سخن آخر اینکه همیشه سعی کنید بازدید کنندگان سایت خود را راضی نگه دارید تا موفقیت شما تضمین شود.

سایت منبع


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 168
موضوع :
طراحی سایت پزشکی
تاریخ ارسال : 1396/12/8 10:05 , نویسنده :

امروزه افراد زیادی هستند که جهت پیدا کردن مطالب پزشکی تازه و به روز دنیا به دنبال آن ها در سایت های پزشکی جستجو می کنند. طراحی سایت پزشکی با قابلیت های مختلف می تواند به پزشکان برای انتشار مطالب پزشکی و آگاه نمودن جامعه از بیماری های مختلف کمک نماید. با گسترش وب سایت های پزشکی در سراسر کشوره ها به نظر می رسد فضای اینترنت یک بستر مناسبی برای پزشکان می باشد تا از طریق آن به نشر اطلاعات پزشکی تخصصی خود بپردازند. از جمله دیگر امکانات سایت های پزشکی امکان ویزیت و تعیین زمان ملاقات بیماران می باشد که بیماران می توانند از این طریق نسبت به تعیین زمان ملاقات خود اقدام نمایند. همچنین امکان ارائه نمودن مشاوره های اینترنتی رایگان نیز از دیگر خدماتی می باشد که در سایت های پزشکی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.در نهایت توجه به سیستم های آنلاین پزشکی حال حاظر در دنیا، طراحی سایت های پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مزایای استفاده از سیستم های پزشکی چیست؟

  • ارائه دقیق، به روز و کامل اطلاعات در مورد بیماران
  • دسترسی به اطلاعات پرونده های پزشکی بیماران و ثبت اطلاعات به صورت آنلاین
  • معرفی پزشکان و خدمات ارائه شده توسط مراکز پزشکی
  • دسترسی سریع به سوابق بیمار برای مراقبت کارآمدتر
  • اشتراک گذاری اطلاعات الکترونیکی با بیماران و سایر پزشکان به صورتی مطمئن
  • بهبود تعامل و ارتباطات بیمار و ارائه دهندگان خدمات درمانی و همچنین راحتی خدمات درمانی
  • تجویز ها قابل اطمینان تر و ایمن تر انجام می شود
  • کاهش بسیاری از خطا های انسانی و ناخودآگاه
  • تعیین زمان ملاقات حضوری بیماران با پزشکان
  • افزایش امنیت اطلاعات و حریم خصوصی بیمار
  • ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را قادر می سازد تا کارایی و اهداف کسب و کار خود را بهبود بخشند
  • کاهش هزینه های پزشکی و درمانی

ضرورت طراحی سایت پزشکی

امروزه در تمامی کشور های پیشرفته دنیا توجه به مباحث پزشکی از راه دور از طریق اینترنت اهمیت زیادی پیدا کرده است. در اغلب کشور های بزرگ دنیا مانند آمریکا سرمایه داران زیادی هستند که در این زمینه هزینه های بسیاری را صرف کرده اند. طبیعی است که انجام بسیاری از خدمات پزشکی مانند تعیین وقت و مشاوره از طریق اینترنت و از راه دور بسیار کار را برای بیماران و پزشکان راحت تر خواهد کرد. در کشور ما نیز به مرور شاهد ایجاد ابزار های مختلفی خواهیم بود که از طریق اینترنت بسیاری از خدمات پزشکی را برای مشتریان ارائه خواهند داد. یکی دیگر از ضرورت های طراحی سایت های پزشکی این است که مردم می توانند با تخصص های پزشکان مختلف و سوابق کاری آن ها آشنایی پیدا کنند.

سیستم های نوبت دهی از دیگر مشخصات مهم وب سایت های پزشکی است که سبب راحتی کار برای بیماران و پزشکان خواهد شد. استفاده از سیستم های نوبت دهی آنلاین همچنین از بروز ناهماهنگی ها و بروز خطا های انسانی جلوگیری خواهد نمود و سبب صرفه جویی در وقت افراد می گردد. شما می توانید با مراجعه به قسمت نمونه کار ها می توانید نمونه کار نوبت دهی طراحی شده توسط شرکت نوپرداز را مشاهده نمایید.

ابزار های تخصصی پنل های سایت پزشکی 

استفاده از محیط سی پنل در وب سایت های پزشکی می تواند این امکان را در اختیار پزشکان قرار بدهد تا بتوانند به راحتی پست های خود را اضافه تغییر یا حذف کنند. یک محیط سی پنل حرفه ای با محیط کاربری مناسب از ضروری ترین امکاناتی است که در وب سایت های پزشکی استفاده از آن ها لازم است. شاید روش های مختلف تبلیغاتی برای بیشتر شدن مشتریان شما یا بازدید کنندگان از وب سایت شما تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد اما این نکته را یاد آوری می نمایم که سرمایه گذاری در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت پزشکی شما توسط موتور های جستجو عاملی است که می تواند یک تبلیغ دائمی و شگفت آور را برای شما به همراه داشته باشد. با توجه به قیمت های بسیار بالای تبلیغات، قطعا هزینه کردن روی مبحث سئو و بهینه سازی سایت یک سرمایه گذاری با ارزش برای کسب و کار شما خواهد بود که برای وب سایت شما تبلیغاتی دائمی به همراه خواهد داشت.

ویژگی صفحات سایت پزشکی

  • طراحی صفحه تعیین زمان ویزیت و ملاقات پزشک با بیمار
  • طراحی صفحه آنالیز اختصاصی بر مبنای الگوریتم های هوش مصنوعی
  • طراحی صفحه مشاوره رایگان پزشکی
  • طراحی صفحه نوبت گیری و نوبت دهی پزشکی 
  • طراحی صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی آنلاین
  • طراحی صفحه اخبار و مقالات پزشکی
  • طراحی صفحه ثبت نام کاربران جدید در وب سایت
  • طراحی صفحه جدید ترین اخبار پزشکی روز دنیا
  • طراحی صفحه خبرنامه و ارتباط با مشتریان
  • افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما 
  • استفاده از سی پنل اختصاصی برای تعیین قرار ملاقات ها
  • ایجاد وبلاگ اختصاصی برای استفاده پزشکان مختلف
  • امکان ایجاد وبلاگ برای پزشکان مختلف با توجه به حیطه تخصصی آن ها
  • طراحی صفحه تماس با مراکز پزشکی و درمانی


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 171
موضوع :